Nowy program edukacyjny na lata 2014-2020
Od 1 stycznia 2014 roku program "Uczenie sie przez całe życie" zostaje zastąpiony programem Erasmus+
Więcej informacji na stronie http://www.erasmus.org.pl/
LLP Erasmus studia zagranicą
PRZYKŁADOWY WYKAZ PRZEDMIOTÓW, KTÓRE MOŻNA ZALICZAĆ ZAGRANICĄ:
Z grupy A:
- ekonomia,
- kryminalistyka,
- prawo finansowe,
- prawo międzynarodowe publiczne,
- prawo Unii Europejskiej,
- prawo międzynarodowe prywatne,
- prawo administracyjne,
- prawo ochrony środowiska,
- prawo własności intelektualnej,
- teoria prawa,
- filozofia prawa.
Pozostałe (z grup B i C):
- filozofia prawa,
- prawo dyplomatyczne i konsularne,
- prawo morskie,
- ochrona praw człowieka,
- kryminologia,
- prawo samorządowe,
- prawo kanoniczne,
- socjologia,
- filozofia,
- psychologia,
- psychiatria sądowa,
- międzynarodowe prawo finansowe,
- międzynarodowe sądownictwo karne,
- współczesne ustroje państwowe,
- prawo organizacji międzynarodowych,
- międzynarodowe stosunki gospodarcze,
- prawo ochrony konkurencji,
- prawne problemy ochrony środowiska,
- międzynarodowa ochrona uchodźców,
- sądownictwo konstytucyjne we współczesnej Europie.
KWALIFIKACJA DO WYJAZDU:
- kwalifikacja generalna odbywa się raz w roku (mniej więcej w połowie maja).Kwalifikacja jest dokonywana na cały następny rok akademicki (tzn. obejmuje wszystkich studentów, którzy planują pobyty w obu semestrach następnego roku akademickiego!) i ma charakter wstępny – głównym jej celem jest zapewnienie studentom grantów. Wstępna kwalifikacja nie gwarantuje wyjazdu! Jest jednak niezbędna do przeprowadzenia dalszych czynności. Z tego względu osoby, które planują wyjazd na studia zagraniczne, muszą interesować się ofertą i brać udział w spotkaniach informacyjnych w roku poprzedzającym wyjazd. Ogłoszenia o takich spotkaniach będą umieszczane na stronie internetowej oraz na tablicy informacyjnej na wydziale – na kilka dni przed terminem planowanego spotkania.
- kwalifikacja indywidualna odbywa się już przed samym wyjazdem (w semestrze poprzedzającym wyjazd) a jej efekty uzależnione są od spełnienia przez studenta wymagań, wyszczególnionych powyżej,
- skład Wydziałowej Komisji Kwalifikacyjnej: (Prodziekan WPiA ds. studiów dziennych – dr K. Dadańska, Prodziekan WPiA ds. studiów zaocznych – dr M. Tkaczuk, Wydziałowy Koordynator ds. ECTS – dr K. Nizioł),
- kwalifikację indywidualną do wyjazdu do Bari oraz do Rostocku poprzedzają egzaminy językowe przeprowadzane na wydziale przez uprawnione do tego osoby. W przypadku osób, chcących studiować w Walencji, Saragossie, Santiago di Compostella, Genui, Lapland, Montpellier lub w Bordeaux, wystarczające jest zaświadczenie z kursu językowego.
PRZYDATNE INFORMACJE:
-
Koordynator Wydziałowy ds. Procesu Bolońskiego i punktacji ECTS – dr Krystyna Nizoł, dyżur w semestrze letnim 2013/2014 odbywa się w czwartki w godzinach 12.00 - 14.00 w pokoju 322. W sprawach pilnych proszę o kontakt poprzez pocztę elektroniczną - kontakt pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
-
Dział Spraw Międzynarodowych US (na tej stronie znajdują się szczegółowe i aktualne informacje na temat programu Sokrates Erasmus a także innych programów realizowanych przez US.
Partnerzy
Wydziału Prawa i Administracji US w ramach programu Erasmus + (dla roku akademickiego 2017/2018)
link do wykazu
Partnerzy Wydziału Prawa i Administracji US w ramach programu LLP Erasmus
LP |
Kraj |
Miasto |
Uczelnia |
Język wykładowy |
1. |
Czechy |
Brno |
MASARYKOVA UNIVERZITA |
English B2 |
2. |
Francja |
Nantes |
UNIVERSITE DE NANTES |
French/English B1 |
3. |
Bordeaux |
UNIVERSITE MONTESQUIEU - BORDEAUX IV |
French B1 |
4. |
Bordeaux |
UNIVERSITE MONTESQUIEU - BORDEAUX IV |
French B1 |
5. |
Montpellier |
UNIVERSITE MONTPELLIER 1 |
French B2 |
6. |
Hiszpania |
Santiago de Compostela |
UNIVERSIDAD DE SANTIAGO DE COMPOSTELA |
Spanish B1/Galician |
7. |
Zaragoza |
UNIVERSIDAD DE ZARAGOZA |
Spanish B1 |
8. |
Salamanca |
UNIVERSIDAD DE SALAMANCA |
Spanish B1 |
9. |
Almeria |
UNIVERSIDAD DE ALMERÍA |
Spanish/(English) B1 |
10. |
Cordoba |
UNIVERSIDAD DE CORDOBA |
Spanish A2 |
11. |
Palma |
UNIVERSITAT DE LES ILLES BALEARS |
Spanish/English B2 |
12. |
Valencia |
UNIVERSITAT DE VALÈNCIA (ESTUDI GENERAL) |
Spanish |
13. |
Sevilla |
UNIVERSIDAD INTERNACIONAL DE ANDALUCÍA |
English/Spanish B1 |
14. |
Valladolid |
UNIVERSIDAD DE VALLADOLID |
Spanish B1 |
15. |
Huelva |
UNIVERSIDAD DE HUELVA |
Spanish/English B1 |
16. |
Valencia |
UNIVERSIDAD CATOLICA DE VALENCIA "SAN VICENTE MARTIR" |
English/Spanish B1 |
17. |
ALCALA DE HENARES/MADRID |
UNIVERSIDAD DE ALCALA |
Spanish B1/English B2 |
18. |
Vigo |
UNIVERSIDADE DE VIGO |
Spanish/English B1 |
19. |
Litwa |
Wilno |
VILNIAUS UNIVERSITETAS |
English B1 |
20. |
Kowno |
KAUNO KOLEGIJA |
Lithuanian/English B1 |
21. |
Wilno |
VILNIAUS UNIVERSITETAS |
English B1 |
22. |
Łotwa |
Ryga |
LATVIJAS UNIVERSITATE |
Latvian/English B1 |
23. |
Niemcy |
Bremen |
UNIVERSITAET BREMEN |
German/English B2 |
24. |
Kilonia |
CHRISTIAN-ALBRECHTS-UNIVERSITÄT ZU KIEL |
German B1 |
25. |
Rostock |
UNIVERSITAET ROSTOCK |
German/English B1 |
26. |
Berlin |
HOCHSCHULE FUR WIRTSCHAFT UND RECHT BERLIN |
English/German B1 |
27. |
Portugalia |
Lizbona |
UNIVERSIDADE DE LISBOA |
Portuguese B1 |
28. |
Słowacja |
Kosice |
UNIVERZITA PAVLA JOZEFA SAFARIKA V KOSICIACH |
English/German/Polish/
Hungarian/Slovak B1
|
29. |
Turcja |
Sakarya |
SAKARYA ÜNIVERSITESI |
Turkish/English B1 |
30. |
Stambuł |
T.C. DOGUS UNIVERSITESI |
Turkish/English B2 |
31. |
Stambuł |
OKAN UNIVERSITESI |
English B1 |
32. |
Corum |
HITIT ÜNIVERSITESI |
Turkish/English B1 |
33. |
Erzurum |
ATATURK UNIVERSITY |
English A2-B1 |
34. |
Węgry |
Szeged |
SZEGEDI TUDOMANYEGYETEM |
English/Hungarian B1 |
35. |
Włochy |
Foggia |
UNIVERSITA' DI FOGGIA |
English B1 |
36. |
Perugia |
UNIVERSITÀ DEGLI STUDI DI PERUGIA |
Italian/English for students who apply for laboratory training |
37. |
Bari |
UNIVERSITA' DEGLI STUDI DI BARI ALDO MORO |
Italian |
38. |
Genua |
UNIVERSITÀ DEGLI STUDI DI GENOVA |
Italian/English B1 |
39. |
Milano |
UNIVERSITA DEGLI STUDI DI MILANO |
Italian/English B1 |
40. |
Catania |
UNIVERSITÀ DEGLI STUDI DI CATANIA |
Italian A2 |
41. |
Turyn |
UNIVERSITA' DEGLI STUDI DI TORINO |
0 |
Finlandia
Hiszpania:
Francja:
Niemcy:
Włochy:
Uchwała nr 94/2011/2012 Rady Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego
Uchwała nr 98/2011/2012 Rady Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego
Zasady realizacji wyjazdów studentów na studia w programie LLP/Erasmus w Uniwersytecie Szczecińskim 2013/2014
I. Kryteria formalne uprawniające do wyjazdu
- Do wyjazdu na studia w programie Erasmus uprawnione są osoby:
- formalnie zarejestrowane w Uniwersytecie Szczecińskim na jako studenci kierunku studiów prowadzących do otrzymania tytułu lub dyplomu studiów licencjackich/inżynierskich, magisterskich lub jako słuchacze studiów doktoranckich Uniwersytetu Szczecińskiego
- które pomyślnie przeszły proces rekrutacji i zostały zakwalifikowane do wyjazdu.
- W momencie wyjazdu osoba zakwalifikowana do wyjazdu na studia w programie Erasmus powinna mieć ukończony co najmniej pierwszy rok studiów pierwszego stopnia.
- Wyjazd na studia w programie Erasmus może być zrealizowany tylko w ramach umowy z uczelnią partnerską, która przewiduje mobilność studentów „wyjazd na studia”.
- W trakcie realizacji studiów w uczelniach partnerskich studenci nie mogą przebywać na urlopie dziekańskim, ani być urlopowani.
- Okres studiów w uczelni partnerskiej trwa od trzech do dwunastu miesięcy i jest realizowany w ramach danego roku akademickiego.
- Studenci powinni mieć zagwarantowane uznanie okresu studiów zrealizowanych w uczelni partnerskiej za równoważny z okresem studiów w Uniwersytecie Szczecińskim. W tym celu stosuje się system ECTS (European Credit Transfer System).
- Wyjazd na studia w programie Erasmus można zrealizować tylko jeden raz w całkowitym okresie studiowania w danym kraju (wliczając w to okres studiów doktoranckich) niezależnie od liczby kierunków, na których zarejestrowany jest student.
- Do wyjazdu na studia nie są uprawnione osoby, które były beneficjentami programu Socrates.
II. Aspekty finansowe
- Studenci wyjeżdżający na studia do uczelni partnerskich otrzymują dofinansowanie w postaci grantu, którego miesięczna stawka uzależniona jest od docelowego kraju pobytu na stypendium i musi zawierać się w przedziale ustalonym przez Narodową Agencję Programu Erasmus. Okres dofinansowania określa umowa stypendialna dotycząca wyjazdu, przy czym maksymalnym okresem dofinansowania jest 6 mcy w przypadku wyjazdu semestralnego i 10 miesięcy w przypadku wyjazdu rocznego.
- Otrzymany grant stanowi dofinansowanie, którego celem jest wyrównanie różnicy pomiędzy kosztami utrzymania w kraju a kosztami utrzymania w kraju uczelni przyjmującej. Grant nie zakłada pokrycia pełnych kosztów związanych z pobytem za granicą.
- Wyjeżdżający studenci zachowują prawo do otrzymywania przyznanych stypendiów krajowych (socjalnych i za wyniki w nauce).
- Uczelnia przyjmująca nie ma prawa żądać od studenta opłat za naukę, może natomiast pobierać pewne opłaty na pokrycie kosztów związanych, na przykład, z ubezpieczeniem, członkostwem w organizacji studenckiej czy korzystaniem z różnych materiałów (fotokopiarki, materiały laboratoryjne, itp.) na takiej samej zasadzie jaka obowiązuje studentów lokalnych.
- Uniwersytet Szczeciński może nadal pobierać opłatę za studia od wyjeżdżających studentów– decyzję o ewentualnym zwolnieniu z całości lub części czesnego podejmuje wydział macierzysty studenta.
III. Kwalifikacja
- Kwalifikacja na wyjazd na studia w programie Erasmus odbywa się na macierzystym wydziale studenta i prowadzona jest przez wydziałowych i/lub kierunkowych koordynatorów ds. wymiany studentów. Informacja o terminach i kryteriach kwalifikacji powinna zostać ogłoszona na wydziale i być ogólnie dostępna dla potencjalnych kandydatów na wyjazdy.
- Kwalifikacja dotyczy jednego kierunku studiów, zatem studenci zarejestrowani na kilku kierunkach zobowiązani są do uregulowania kwestii swojej nieobecności w sposób przyjęty na danym wydziale (indywidualna organizacja studiów, urlop dziekański).
- Kwalifikacja na oba semestry roku akademickiego 2013/2014 (zarówno na semestr zimowy, jak i semestr letni) odbywa się w miesiącach marzec – maj, w terminach ustalonych przez wydziałowych i/lub kierunkowych koordynatorów ds. wymiany studentów. Koordynatorzy mogą przeprowadzić dodatkową kwalifikację w okresie październik – listopad.
- Podstawowymi kryteriami kwalifikacji są wyniki w nauce oraz znajomość języka, w którym prowadzone będą zajęcia na uczelni partnerskiej. W przypadku dużej liczby kandydatów koordynatorzy mogą wprowadzić dodatkowe kryteria selekcji.
- Kandydaci składają u kierunkowych koordynatorów ds. wymiany studentów Wniosek o zakwalifikowanie na wyjazd w ramach Programu Erasmus wraz z wymaganymi załącznikami. Następnie przystępują do kwalifikacji w trybie określonym przez kierunkowych koordynatorów ds. wymiany studentów.
- Decyzję o zakwalifikowaniu podejmuje komisja kwalifikacyjna. Protokół z posiedzenia komisji kwalifikacyjnej wraz z listą osób zakwalifikowanych jest dostarczany do Działu Spraw Międzynarodowych we wskazanych terminach.
IV. Postępowanie wobec zakwalifikowanych osób
- Osoby zakwalifikowane są zapraszane na spotkanie informacyjne (prowadzone przez osobę kontaktową dla wyjazdów na studia w programie Erasmus), w czasie którego otrzymują następujące dokumenty:
- Oświadczenie, w którym student podaje swoje dane personalne oraz numer konta bankowego, na które należy przekazywać stypendium. Student zobowiązuje się ponadto do załatwienia spraw związanych z ubezpieczeniem na czas podróży i pobytu za granicą.
- Formularze zgłoszeniowe – application forms uczelni przyjmującej lub informację o zgłoszeniu on-line.
- Formularze dotyczące zakwaterowania w uczelni przyjmującej lub informację o zgłoszeniu on-line.
- Formularz Porozumienia o programie studiów – Learning Agreement. Studenci sporządzają Porozumienie o Programie Studiów w czterech egzemplarzach (formularz dostępny w DSM oraz w załączniku). Porozumienie zostaje podpisane przez studenta oraz zatwierdzone przez koordynatora kierunkowego i przedstawiciela władz danego wydziału/koordynatora wydziałowego.
- Formularz podania do władz macierzystego wydziału o zgodę na wyjazd (formularz dostępny w DSM). Warunkiem wyjazdu jest uzyskanie zgody władz dziekańskich, o którą można wnioskować po pozytywnym zdaniu sesji w semestrze poprzedzającym wyjazd. Studenci uczęszczający na seminaria powinni ponadto poinformować promotorów o wyjeździe oraz uzgodnić sposób kontaktu i rozliczenia seminarium. Studenci są ponadto zobowiązani do uzgodnienia sposobu zaliczenia ewentualnych różnic programowych.
V. Przystąpienie do programu Erasmus – wyjazd na studia (umowa stypendialna)
- Osoba zakwalifikowana na wyjazd staje się formalnie beneficjentem programu Erasmus – wyjazd na studia, podpisując umowę stypendialną. Umowa stanowi podstawę do przekazania kwoty grantu na rachunek bankowy, którego numer podano w oświadczeniu. W umowie wyszczególniona jest stawka i całkowita kwota otrzymanego grantu, termin pobytu (okres finansowania) oraz wzajemne zobowiązania studenta i uczelni macierzystej. Integralną część umowy stanowi zatwierdzone Porozumienie o programie studiów.
- Warunkiem podpisania umowy stypendialnej jest dostarczenie przez studenta Porozumienia o Programie Studiów zatwierdzonego przez macierzysty wydział, zgody na wyjazd oraz listu akceptacyjnego z uczelni przyjmującej. Studenci powinni zostawić 1 egzemplarz Porozumienia w dziekanacie swojego wydziału.
- Stając się beneficjentem programu Erasmus student otrzymuje Kartę Studenta Erasmusa wymieniającą podstawowe prawa i obowiązki dotyczące wszystkich stron zaangażowanych w wymianę.
VI. Zmiana Porozumienia o Programie Studiów w czasie pobytu stypendialnego
- W sytuacji, kiedy Porozumienie o Programie Studiów nie może zostać zrealizowane w pierwotnym kształcie z różnych przyczyn niezależnych od studenta – przedmioty mogą kolidować ze sobą, lub wymagać ukończenia przedmiotów, które nie znalazły się w dotychczasowej karierze studenta, lub też uczelnia przyjmująca ostatecznie nie będzie ich realizować w danym semestrze – student ma prawo do dokonania zmian w Porozumieniu polegających na zamianie przedmiotów, ich odrzuceniu lub dodaniu.
- Zmiany mogą być wprowadzone pod warunkiem uzyskania zgody macierzystego wydziału (koordynatora ds. wymiany studentów) w zalecanym terminie 1 miesiąca od rozpoczęcia semestru w uczelni partnerskiej. Niedopuszczalna jest sytuacja, w której student zmienia samowolnie przedmioty nie informując o zmianach uczelni i powraca z zaliczeniami nieodpowiadającymi zatwierdzonemu Porozumieniu. Może to zostać potraktowane jako niedotrzymanie warunków umowy i prowadzić w konsekwencji do konieczności zwrotu grantu oraz nie uznania zrealizowanych, ale niezaakceptowanych uprzednio przedmiotów.
- W celu wprowadzenia zmian w Porozumieniu o Programie Studiów student powinien:
- Jak najszybciej (początek semestru) skontaktować się z odpowiednim koordynatorem ECTS (podanie, poczta elektroniczna, fax) i uzyskać wstępną zgodę na proponowaną zmianę.
- Po uzyskaniu wstępnej zgody należy nanieść zmiany na drugą stronę Porozumienia, podpisać się i uzyskać potwierdzenie (podpisy) koordynatorów uczelni partnerskiej.
- Przesłać zmienione Porozumienie pocztą poleconą na adres Działu Spraw Międzynarodowych, zostawiając sobie kopię.
- Po powrocie odebrać zmienione Porozumienie z Działu Spraw Międzynarodowych i uzyskać zaliczenie na macierzystym Wydziale.
VII. Przedłużenie pobytu stypendialnego
- Umowa stypendialna dotycząca wyjazdu na studia zawierana jest na okres studiów wynikający z umowy z uczelnią partnerską, tj. semestr lub 2 semestry (1 rok akademicki). W przypadku wyjazdu na okres 1 semestru student ma prawo do przedłużenia pobytu o kolejny semestr.
- Pobyt w ramach Programu Erasmus musi się rozpocząć i zakończyć w obrębie tego samego roku akademickiego. Możliwe jest zatem przedłużenie pobytu z semestru zimowego na letni, natomiast niemożliwe z semestru letniego na zimowy.
- Okres przedłużenia nie może wykraczać poza datę 30 lipca.
- W celu przedłużenia pobytu na studiach za granicą o kolejny semestr student powinien:
- jak najszybciej zorientować się, czy uczelnia partnerska oferuje odpowiedni program w semestrze letnim
- skontaktować się z koordynatorem kierunkowym/wydziałowym ds. wymiany studentów, przedstawić propozycję programu i uzyskać wstępną zgodę
- skontaktować się z opiekunami w uczelni przyjmującej i uzyskać formalne potwierdzenie możliwości przedłużenia
- nawiązać kontakt z Działem Spraw Międzynarodowych i pisemnie zdeklarować chęć przedłużenia i samofinansowania przedłużonego pobytu (za formę pisemną uważana jest także forma poczty elektronicznej). W deklaracji należy potwierdzić wstępne ustalenie programu na semestr letni oraz uzyskanie akceptacji zarówno uczelni macierzystej jak i przyjmującej. Deklaracje nie spełniające tego warunku nie będą brane pod uwagę.
- uzyskać zgodę na przedłużenie pobytu od władz macierzystego wydziału (przed końcem semestru zimowego w uczelni macierzystej)
- sporządzić Porozumienie o Programie Studiów na kolejny semestr (na podstawie wcześniejszych ustaleń z koordynatorem ds. wymiany studentów) i uzyskać jego zatwierdzenie (najpóźniej do momentu podpisania aneksu, o ile macierzysty wydział nie zadecyduje inaczej).
Deklaracje spełniające powyższe warunki student powinien przesłać nie później niż do 31 grudnia.
- Po uzyskaniu zgody i ustaleniu Porozumienia na semestr letni studenci podpisują aneks do umowy stypendialnej w Dziale Spraw Międzynarodowych.
- Studenci planujący przedłużyć pobyt na stypendium muszą liczyć się z koniecznością całkowitego finansowania przedłużonego pobytu.
VIII. Rozliczenie ze stypendium
- W ciągu dwóch tygodni od daty kończącej okres stypendialny student ma obowiązek przedłożenia następujących dokumentów w Dziale Spraw Międzynarodowych:
- Zaświadczenia o pobycie na uczelni przyjmującej z datami rozpoczęcia i zakończenia pobytu odpowiadającymi okresowi, na który wypłacone zostało stypendium,
- Wykazu ocen (transcript of Records) pokrywającego się z listą przedmiotów zatwierdzonych w Porozumieniu o Programie Studiów (w razie naniesienia zmian należy rozliczyć ostateczny program zatwierdzony przez US)
- Ankiety w wersji on-line
- Sprawozdania z pobytu w wersji elektronicznej.
- Student powracający z pobytu na stypendium zobowiązany jest również do nawiązania kontaktu z koordynatorami macierzystego wydziału i rozliczenia/ zaliczenia pobytu na US.
- Uznanie studentom okresu pobytu za granicą za równoważny z pobytem w uczelni macierzystej następuje zgodnie z Regulaminem US.
Opracowanie: mgr Paulina Judycka - Uczelniany Koordynator Programu Erasmus Zatwierdzono na spotkaniu koordynatorów kierunkowych/wydziałowych do spraw wymiany studentów dnia 22.02.2013 r.
Student Trainee Exchange Program STEP czyli Międzynarodowy Program Wymiany Praktyk Studenckich
Jeżeli jesteś studentem lub absolwentem prawa i chcesz: • poznać obcą kulturę i system prawny • udoskonalić swoją znajomość języka obcego • zdobyć międzynarodowe kontakty i doświadczenie • w znaczącym stopniu zwiększyć swoje kwalifikacje zawodowe • przeżyć niezapomnianą przygodę to udział w praktykach międzynarodowych w ramach Międzynarodowego Programu Wymiany Praktyk Studenckich STEP to coś specjalnie dla Ciebie! Każdego roku Step oferuje płatne praktyki w tych państwach Europy, w których działa ELSA, a także w Stanach Zjednoczonych, Japonii czy Indiach. Odbywają się one m.in.: w firmach i kancelariach prawniczych, sądach, instytucjach państwowych i międzynarodowych, firmach konsultingowych, organizacjach non-profit, na uniwersytetach oraz w działach prawnych banków. Jako praktykant zdobywasz doświadczenie potrzebne w późniejszej pracy zawodowej, uczysz się języka obcego oraz poznajesz inne systemy prawne. Minimalny czas trwania praktyki wynosi 2 tygodnie, maksymalny – 72 tygodnie – z reguły są to 4 tygodnie. ELSA nie tylko organizuje praktyki międzynarodowe oferowane w ramach programu STEP. Towarzyszy Ci również po zakwalifikowaniu sie na praktykę. Program STEP działa od ponad 25 lat. Każdego roku uczestniczy w nim kilkuset studentów z całej Europy – zostań jednym z nich! Chcesz uzyskać więcej informacji? Jesteś studentem programu Erasmus i chcesz dowiedzieć się czy w mieście, w którym studiujesz jest szansa odbycia praktyki międzynarodowej?
Kontakt:
Jane Uniejewski
Wiceprezes Międzynarodowego Programu Wymiany Praktyk Studenckich
ELSA Szczecin
+48 506 377 799
www.szczecin.elsa.org.pl
Funkcję opiekuna praktyk programowych sprawuje
dr Katarzyna Malinowska-Woźniak.
Kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Tel: 91 444 28 27
Pokój 202, budynek przy ul. Narutowicza 17a
W semestrze zimowym r.a. 2017/2018: konsultacje wtorek godz. 9:00 - 10:00, dyżur czwartek godz. 12:00 - 13:00.
Dokumenty dotyczące praktyk (porozumienie, dowód zawarcia umowy ubezpieczenia, opinia wraz z dziennikiem praktyk, podanie o zaliczenie pracy na poczet praktyk) należy składać w Dziekanacie właściwym dla kierunku i roku studiów.
Zaliczenie udokumentowanej pracy na poczet praktyki programowej
Zgodnie z treścią § 13 ust. 4 Regulaminu studiów US o zaliczenie pracy na poczet praktyki zawodowej może ubiegać się student, który: 1. w trakcie studiów świadczył pracę odpowiadającą charakterowi praktyki przewidzianej programem studiów na Wydziale Prawa i Administracji 2. świadczył pracę w wymiarze co najmniej 4 tygodni 3. posiada dokumenty potwierdzające charakter pracy oraz czas zatrudnienia - praca zaliczana na poczet praktyki może być wykonywana na podstawie: umowy o pracę, umowy o dzieło albo umowy-zlecenia.
Do kiedy student może wnosić o zaliczenie udokumentowanej pracy na poczet praktyki zawodowej?
Zgodnie z brzmieniem § 13 ust. 5 Regulaminu studiów US student musi zaliczyć praktykę zawodową przed dopuszczeniem do egzaminu magisterskiego. Oznacza, to że z wnioskiem o zaliczenie udokumentowanej pracy na poczet praktyki zawodowej student może zwrócić się do czasu dopuszczenia do egzaminu magisterskiego. Proszę jednak pamiętać, że zwłoka we wniesieniu wniosku o zaliczenie pracy na poczet praktyki, pociąga za sobą ryzyko związane z tym, że praca w danym zakładzie pracy nie zostanie przez dziekana uznana za odpowiadającą charakterowi praktyki przewidzianej programem studiów. To z kolei oznacza, że nie należy zostawiać na ostatni moment kwestii zaliczenia praktyki zawodowej.
Jak uzyskać zgodę na zaliczenie pracy na poczet praktyki zawodowej?
1. Należy napisać podanie do Prodziekana ds. Studiów Stacjonarnych korzystając z odpowiedniego druku do pobrania umieszczonego w zakładce: "Dokumenty" albo na stronie Wydziału w zakładce: "Dla studentów" - "Studia stacjonarne" - "Podania". 2. Podanie to należy złożyć w dziekanacie pamiętając o tym, by nie zgubić potwierdzenia wniesienia podania. 3. Student może zapoznać się z decyzją na swoim indywidualnym koncie w systemie E-Dziekanat 4. Student, który nie podpisze podania dwukrotnie (jak w punkcie 3), w terminie 7 dni od dnia złożenia podania, musi udać się ponownie do dziekanatu w celu zapoznania się z decyzją.
Decyzje w sprawie zaliczenia udokumentowanej pracy na poczet praktyki zawodowej:
1. W sytuacji, gdy student wykonywał pracę zawodową odpowiadającą charakterowi praktyk zawodowych przewidzianych programem studiów na Wydziale Prawa i Administracji przez okres co najmniej 4 tygodni – dziekan wyrazi zgodę na zaliczenie pracy na poczet praktyki zawodowej. 2. W sytuacji, gdy student wykonywał pracę zawodową jednak praca ta: nie trwała co najmniej 4 tygodni lub nie odpowiadała charakterowi praktyk zawodowych na Wydziale Prawa i Administracji lub nie jest należycie udokumentowana – dziekan nie wyrazi zgody na zaliczenie pracy na poczet praktyki zawodowej.
Studenci, którzy uzyskali zaliczenie Studenckiej Poradni Prawnej w ramach Praktycznego programu edukacyjnego, nie mają obowiązku realizowania praktyk programowych, jeżeli plan studiów przewiduje praktykę jako element Praktycznego programu edukacyjnego.
W ramach Praktycznego Programu Edukacyjnego (w niektórych planach studiów) istnieje możliwość wyboru m.in. Studenckiej Poradni Prawnej oraz praktyk studenckich. Przedmioty te wybiera się alternatywnie. Studenci dokonując wyboru i uzyskując zaliczenie Studenckiej Poradni Prawnej mają zaliczony Praktyczny Program Edukacyjny.
Wpis do indeksu oceny z zaliczenia Studenckiej Poradni Prawnej jest wystarczający, nie ma potrzeby „przepisywania” tej oceny na zaliczenie praktyk studenckich.
Jeżeli plan studiów przewiduje praktykę zawodową jako osobną pozycję planu, obok Praktycznego programu edukacyjnego, należy uzyskać zaliczenie praktyki oraz jednego przedmiotu z Praktycznego programu edukacyjnego.
Poniżej opisany tryb zaliczenia Studenckiej Poradni Prawnej na poczet praktyk dotyczy TYLKO studentów, którzy rozpoczęli studia w latach 2010/2011 lub 2011/2012.
1. Dziekan na poczet praktyki programowej, na wniosek studenta, który realizuje program studiów obowiązujący dla roku akademickiego 2010/2011 albo 2011/2012, zalicza roczną pracę w ramach Studenckiej Poradni Prawnej.
2. Zaliczenie praktyki programowej odbywa się na podstawie wpisu w indeksie uzyskanego u opiekuna Studenckiej Poradni Prawnej oraz podania studenta.
3. Po IV roku studiów student składa podanie o zaliczenie Studenckiej Poradni Prawnej na poczet praktyki zawodowej wraz z indeksem.
4. Studentowi, który uzyskał zaliczenie praktyki programowej na zasadach określonych w ust. 1 odlicza się od łącznej liczby punktów uzyskanych w danym roku akademickim 2 punkty stanowiące różnicę między liczbą punktów przewidzianą za zaliczenie przedmiotu z grupy B a liczbą punktów przewidzianych za praktykę programową.
|