UWAGA!!!
OD 25 września 2010r. - istotne zmiany w zakresie terminów składania prac magisterskich
Likwidacja instytucji przedłużenia terminu do zlożenia pracy magisterskiej
Podstawowe terminy związane z obowiązkiem złożenia pracy magisterskiej w dziekanacie oraz obowiązkiem przeprowadzenia egzaminu magisterskiego znajdują swoje umocowanie w postanowieniach Regulaminu studiów US. Jak kształtuje się sytuacja studenta w zakresie terminów? Poniżej odpowiedź na to pytanie:
1/ do końca ostatniego semestru studiów – student ma obowiązek złożyć pracę magisterską w dziekanacie (§ 50 ust. 1 Nowego Regulaminu studiów US)
Przez koniec ostatniego semestru studiów rozumieć należy ostatni dzień sesji poprawkowej dla X semestru studiów. W roku akademickim 2010/2011 będzie to więc 21 września 2011 dla SSP, 25 września 2011 dla NSP
i 25 września 2011 dla NSA.
2/ egzamin magisterski musi odbyć się najpóźniej w dwa miesiące od daty złożenia pracy magisterskiej w dziekanacie – musi się odbyć egzamin magisterski (§ 52 ust. 3 Nowego Regulaminu studiów US)
Sytuacje szczególne rozwiązywane przez Dziekana:
Student nie składa pracy magisterskiej w dziekanacie do końca ostatniego semestru studiów - mamy do czynienia z dwoma rozwiązaniami:
a/ przed upływem terminu do złożenia pracy magisterskiej (ostatni dzień sesji poprawkowej dla semestru X) student składa podanie do Dziekana o powtarzanie seminarium magisterskiego - warunkiem uzyskania zgody na powtarzanie seminarium magisterskiego jest uzyskanie przez studenta wszystkich zaliczeń i zdania wszystkich egzaminów przewidzianych planem i programem studiów.
b/ student nie składa podania do Dziekana o powtarzanie seminarium magisterskiego przed końcem ostatniego semestru studiów – jest to równoznaczne z tym, że student godzi się na to, by z pierwszym dniem po zakończonej sesji poprawkowej dla X semestru studiów zostać skreślonym z listy studentów. Sytuacja studenta skreślonego z listy studentów z powodu niezłożenia pracy magisterskiej w terminie może kształtować się na dwa sposoby:
* Taki student może skorzystać z dobrodziejstwa § 50 ust. 3 Nowego Regulaminu studiów US i może wznowić studia na specjalnych warunkach. Jakie to warunki?
- wznowienie następuje w ciągu roku od daty skreślenia z listy studentów (nie ma więc konieczności odczekiwania na rozpoczęcie kolejnego semestru – jak przy zwykłym wznowieniu)
- student uzyskuje jedynie zgodę na powtarzanie seminarium magisterskiego (bez konieczności uzupełniania ewentualnych różnic programowych – jak ma to miejsce przy zwykłym wznowieniu)
- ten rodzaj wznowienia jest możliwy tylko raz w toku studiów. Każde kolejne wznowienie następuje na zasadach ogólnych
* Taki student może skorzystać z instytucji wznowienia studiów na zasadach określonych w § 41 Regulaminu studiów US:
- pomiędzy skreśleniem a wznowieniem nie może minąć więcej niż trzy lata
- osoba starająca się o wznowienie nie była wcześniej dwukrotnie wznawiana (wznawiać się można tylko dwa razy)